No i oto jest druga część mojego małego poradnika czy warto inwestować w sprzęt Big N. W tej części skupiam się tylko na Wii oraz NDS, moich dwóch ulubieńcach poprzedniej generacji konsol. Nie ma co ukrywać, obie te konsole mają już status "retro", stąd ten wpis będzie raczej dzielił się na dwie części. Pierwsza to, tak jak wcześniej, opis techniczny sprzętu i jego możliwości, dla ludzi, którzy chcą bawić się w kolekcjonowanie retro lub zawsze chcieli spróbować fajnej konsoli sa naprawdę niskie pieniądze. Druga część to polecane przeze mnie gry, która powinna zainteresować przede wszystkim osoby posiadające już Wii U oraz 3DSa, ze względu na wsteczną kompatybilność tych konsol. Podobnie jak ostatnio, polecam przede wszystkim tytuły ekskluzywne na te konsole, chyba, że dany tytuł multiplatformowy jest na tyle inny (i dobry), że warto go sprawdzić również na Wii / NDS.
Pierwszą częśc wpisu znajdziecie tutaj, zaś cały poradnik zawsze będzie dostępny w menu bocznym oraz pod tym linkiem.
Drugi model ze zmianami to Wii Mini wyprodukowane w 2013 roku, które przeszło drastyczną zmianę wizualną. Ta wersja również nie jest kompatybilna wstecz, dodatkowo usunięto z niej moduł Wi-Fi, slot na kartę SD oraz jeden z portów USB. Brak dostępu do internetu oznacza brak Wii Shopu w tej konsoli.
Poza tymi zmianami, każda z konsol ma identyczne osiągi.
Niezależnie od wybranego modelu, w podstawowym wyposażeniu znajdziemy już wszystko potrzebne do pierwszego uruchomienia konsoli oraz gry: okablowanie, Wii Remote + nunchuck oraz czytnik podczerwieni do naszego kontrolera. Bez niego, żaden z kontrolerów ruchowych nie będzie działał. Do samego Wii Remote można podłączyć nie tylko nunchucka, ale również np. Classic Controller Pro. Późniejsze modele Wii Remote są wyposażone w dodatkowy moduł "Wii Motion Plus". Pozwala on na dokładniejsze odczytywanie ruchów, a do niektórych gier jest nawet wymagany. Samodzielną dostawkę z Plusem można dokupić oddzielnie i podłączyć do starszych kontrolerów.
Wii wprowadziło również avatary, tzw. Mii. W przeciwieństwie do nowszych konsol, te avatary nie są powiązane z żadnym kontem, ponieważ takowych Wii nie posiada. Mii w tym przypadku są tylko poboczną aplikacją do zabawy w tworzenie miniaturki ludzików. Wszystko co zostanie zakupione cyfrowo, jest przypisywane tylko do konsoli. W przypadku nieodwracalnego uszkodzenia sprzętu, wszystko przepada. Można przenieść całkowicie swoje dane na Wii U za pomocą aplikacji System Transfer. Trzeba ją jednak uprzednio pobrać z Wii Shopu, oraz obie konsole muszą być w jednym pomieszczeniu – nie jest możliwe wykonanie transferu przez internet. Produkcja Wii została zakończona w 2011 roku, zaś funkcje sieciowe w grach 20 maja 2014 roku. Oznacza to, że od tamtej pory nie jest już możliwa gra ze znajomymi po sieci. Mimo to, sklep cyfrowy działa po dziś dzień.
Polecane przeze mnie gry na Wii:
Pamiętajcie – wszystkie gry na Wii są kompatybilne z Wii U!
Polecane gry na Nintendo GameCube:
Polecane przeze mnie gry z Virtual Console:
Moim zdaniem: Wii było świetną konsolą, sam bawię się dzięki niej do dzisiaj. Wiele osób w momencie premiery Wii U uznało, że ta najnowsze dziecko Big N nie ma sensu i zwyczajnie nie przesiadali się oni na ten sprzęt zostając przy starszym bracie. Gdyby nie wyłączenie usług sieciowych w grach na Wii, prawdopodobnie Wii U sprzedałoby się jeszcze gorzej. Chociaż gier polecam niewiele, wyszło ich na Wii mnóstwo, przez co trzeba uważać na crapy. Sterowanie ruchowe działa jak należy, kompatybilność wsteczna to duży atut, w dodatku każde Wii można bez większych problemów odblokować u siebie w domu. Daje to takie benefity jak np. zdjęcie blokady regionalnej oraz oglądanie multimediów na konsoli. Byłem przeciwny tej konsoli, dopóki sam nie sprawdziłem jej na własnej skórze, kilka lat już po premierze. Nie żałuję ani chwili spędzonej z Wii oraz ani jednej złotówki wydanej na tę platformę. Dzisiaj wielu graczy odstrasza brak HDMI. W tej sytuacji mogę odpowiedzieć tylko "współczuję".
Konsola nie jest w stanie odtworzyć jakichkolwiek multimediów samodzielnie. W 2006 roku na rynku pojawiło się Nintendo DS Browser, przeglądarka internetowa dla Nintendo DS, która w zestawie ma dodatkowy RAM. Jest to jedyny sposób na przeglądanie internetu na tej konsoli. Również w 2006 roku na rynek trafił MP3 Player dla Nintendo DS oraz GameBoya Advance, jedyna metoda na legalnie uruchomienie muzyki oraz wideo na tych konsolach.
Polecane przeze mnie gry na Nintendo DS:
Pamiętajcie, że wszystkie gry na Nintendo DS są komaptybilne z 3DSem oraz DSi, niezależnie od regionu!
Polecane przeze mnie gry na GameBoy Advance:
Moim zdaniem:
Nintendo DS to konsola, przy której spędziłem mnóstwo, mnóstwo godzin.
Mój faworyt wszystkich generacji. Nigdy nie widziałem sensu w kupnie
Nintendo DSi Trzeba przyznać, że ma bardzo dobry ekran, ale długość
działania baterii jest bardzo krótki. Gry ekskluzywne widać powyżej –
chyba nie warto się nimi interesować. Pod tym linkiem
natomiast jest lista gier, które wspierają dodatkową moc obliczeniową
konsoli i tutaj równiez niewiele tytułów jest warta uwagi. Nie polecam
tej konsoli – lepej dopłacić 100 zł i mieć Nintendo 3DS ze wsparciem dla
wszystkich wyżej wymienionych gier + nowe tytuły. Nintendo DS polecam
ludziom, którzy mają jeszcze nadzieję pograć w gry z GBA. Zainwestujcie w
wersję Lite – ma bardzo dobry ekran, a bateria starcza na kilkanaście
(!!) godzin grania. Uważajcie jednak na stan techniczny. Ekrany dotykowe
w każdej konsoli Nintendo są bardzo odporne, czego niestety nie można
powiedzieć o przyciskach L i R.
Pierwszą częśc wpisu znajdziecie tutaj, zaś cały poradnik zawsze będzie dostępny w menu bocznym oraz pod tym linkiem.
Nintendo Wii
Europejska premiera: 08.12.2006
Procesor: IBM PowerPC "Broadway" 729 MHz
Pamięć: 88MB, 24MB MoSys 1T-SRAM, 324MHZ, 2.7GB/s bandwidth
Dysk: 512 MB + karta SD
Dodatkowe: gniazdo na kartę SD, 2 gniazda USB 2.0 na akcesoria, gniazdo do sygnału analogowego, gniazdo do podłączenia sensor bara, napęd DVD, karta Wi-Fi IEEE 802.11 b/g, Bluetooth (do połączenia z kontrolerami), 4 gniazda do padów od GameCube'a, 2 gniazda na karty pamięci od GameCube'a
Kompatybilność wsteczna: Tak, ze wszystkimi grami na Nintendo GameCube + tytuły na Virtual Console
Blokada regionalna: Tak
Podstawowy kontroler: Wii Remote
Maksymalnie obsługiwanych kontrolerów naraz: 4
Wii odniosło największy sukces komercyjny ze wszystkich konsol stacjonarnych Nintendo. Dysk wbudowany w konsolę ma pojemność 512 MB i to na nią instalujemy tytuły zakupione cyfrowo. Co prawda jest slot na karty SD, na które możemy przenosić gry kupione na Wii Shopie, ale w celu ich uruchomienia i tak potrzebujemy wolnego miejsca na dysku konsoli. Co ważne – na cyfrowym sklepie nie kupimy pełnych gier na Wii. Tam są tylko i wyłącznie "małe" gry (tzw. WiiWare) lub Virtual Console (cyfrowe wersje gier ze starszych konsol). Oznacza to, że na dysku konsoli możemy zapisywać dane tylko i wyłącznie związane z Wii. Pomimo tego, że konsola jest kompatybilna wstecz z GameCubem, nie zapiszemy naszych save'ów z gier na tę konsolę w pamięci Wii – do tego będziemy potrzebować karty pamięci od GameCube'a oraz oczywiście pad od tejże konsoli, aby w ogóle mieć możliwość gry. Pomimo napędu DVD oraz wejść USB, nie odtworzymy na Wii żadnych multimediów. Są różne wersje kolorystyczne, które niczym się nie różnią, ale pod koniec życia konsoli powstały nowe modele ze zmianami.
W 2011 roku na rynku pojawiła się Wii Family Edition, z której zostało usunięte wsparcie dla GCN. Warto na to zwrócić uwagę, jeśli zależy Wam na kompatybilności wstecznej z tą konsolą. Jedyną zmianą wizualną jest położenie napisów na froncie konsoli. Jeśli się ją położy, to w starszych modelach te napisy są pionowe, zaś w Family Edition poziome.
Procesor: IBM PowerPC "Broadway" 729 MHz
Pamięć: 88MB, 24MB MoSys 1T-SRAM, 324MHZ, 2.7GB/s bandwidth
Dysk: 512 MB + karta SD
Dodatkowe: gniazdo na kartę SD, 2 gniazda USB 2.0 na akcesoria, gniazdo do sygnału analogowego, gniazdo do podłączenia sensor bara, napęd DVD, karta Wi-Fi IEEE 802.11 b/g, Bluetooth (do połączenia z kontrolerami), 4 gniazda do padów od GameCube'a, 2 gniazda na karty pamięci od GameCube'a
Kompatybilność wsteczna: Tak, ze wszystkimi grami na Nintendo GameCube + tytuły na Virtual Console
Blokada regionalna: Tak
Podstawowy kontroler: Wii Remote
Maksymalnie obsługiwanych kontrolerów naraz: 4
Wii odniosło największy sukces komercyjny ze wszystkich konsol stacjonarnych Nintendo. Dysk wbudowany w konsolę ma pojemność 512 MB i to na nią instalujemy tytuły zakupione cyfrowo. Co prawda jest slot na karty SD, na które możemy przenosić gry kupione na Wii Shopie, ale w celu ich uruchomienia i tak potrzebujemy wolnego miejsca na dysku konsoli. Co ważne – na cyfrowym sklepie nie kupimy pełnych gier na Wii. Tam są tylko i wyłącznie "małe" gry (tzw. WiiWare) lub Virtual Console (cyfrowe wersje gier ze starszych konsol). Oznacza to, że na dysku konsoli możemy zapisywać dane tylko i wyłącznie związane z Wii. Pomimo tego, że konsola jest kompatybilna wstecz z GameCubem, nie zapiszemy naszych save'ów z gier na tę konsolę w pamięci Wii – do tego będziemy potrzebować karty pamięci od GameCube'a oraz oczywiście pad od tejże konsoli, aby w ogóle mieć możliwość gry. Pomimo napędu DVD oraz wejść USB, nie odtworzymy na Wii żadnych multimediów. Są różne wersje kolorystyczne, które niczym się nie różnią, ale pod koniec życia konsoli powstały nowe modele ze zmianami.
W 2011 roku na rynku pojawiła się Wii Family Edition, z której zostało usunięte wsparcie dla GCN. Warto na to zwrócić uwagę, jeśli zależy Wam na kompatybilności wstecznej z tą konsolą. Jedyną zmianą wizualną jest położenie napisów na froncie konsoli. Jeśli się ją położy, to w starszych modelach te napisy są pionowe, zaś w Family Edition poziome.
Drugi model ze zmianami to Wii Mini wyprodukowane w 2013 roku, które przeszło drastyczną zmianę wizualną. Ta wersja również nie jest kompatybilna wstecz, dodatkowo usunięto z niej moduł Wi-Fi, slot na kartę SD oraz jeden z portów USB. Brak dostępu do internetu oznacza brak Wii Shopu w tej konsoli.
Poza tymi zmianami, każda z konsol ma identyczne osiągi.
Niezależnie od wybranego modelu, w podstawowym wyposażeniu znajdziemy już wszystko potrzebne do pierwszego uruchomienia konsoli oraz gry: okablowanie, Wii Remote + nunchuck oraz czytnik podczerwieni do naszego kontrolera. Bez niego, żaden z kontrolerów ruchowych nie będzie działał. Do samego Wii Remote można podłączyć nie tylko nunchucka, ale również np. Classic Controller Pro. Późniejsze modele Wii Remote są wyposażone w dodatkowy moduł "Wii Motion Plus". Pozwala on na dokładniejsze odczytywanie ruchów, a do niektórych gier jest nawet wymagany. Samodzielną dostawkę z Plusem można dokupić oddzielnie i podłączyć do starszych kontrolerów.
Wii wprowadziło również avatary, tzw. Mii. W przeciwieństwie do nowszych konsol, te avatary nie są powiązane z żadnym kontem, ponieważ takowych Wii nie posiada. Mii w tym przypadku są tylko poboczną aplikacją do zabawy w tworzenie miniaturki ludzików. Wszystko co zostanie zakupione cyfrowo, jest przypisywane tylko do konsoli. W przypadku nieodwracalnego uszkodzenia sprzętu, wszystko przepada. Można przenieść całkowicie swoje dane na Wii U za pomocą aplikacji System Transfer. Trzeba ją jednak uprzednio pobrać z Wii Shopu, oraz obie konsole muszą być w jednym pomieszczeniu – nie jest możliwe wykonanie transferu przez internet. Produkcja Wii została zakończona w 2011 roku, zaś funkcje sieciowe w grach 20 maja 2014 roku. Oznacza to, że od tamtej pory nie jest już możliwa gra ze znajomymi po sieci. Mimo to, sklep cyfrowy działa po dziś dzień.
Polecane przeze mnie gry na Wii:
Pamiętajcie – wszystkie gry na Wii są kompatybilne z Wii U!
- Mario Kart Wii (Wyścigi),
- Super Smash Bros. Brawl (Bijatyka),
- Metroid Prmie Trilogy (Adventure FPS) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Metroid Prime 3: Corruption (Adventure FPS),
- The Legend of Zelda: Skyward Sword (Przygodówka akcji) – wymaga Wii Motion Plus,
- The Legend of Zelda: Twilight Princess (Przygodówka akcji) – na Wii U dostępna jest również wersja HD,
- The Last Story (RPG),
- Xenoblade Chronicles (RPG) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Phoenix Wright (seria) (Przygodówka Point&Click, Visual Novel) – dostępna tylko na WiiShop,
- BIT.TRIP (seria) (Gra rytmiczna) – dostępna tylko na WiiShop,
- Okami (Przygodówka akcji),
- Sonic Colours (Platformówka 2D),
- Wii Sports Resort (Minigry sportowe) – wymaga Wii Motion Plus,
- Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 / Budokai Tenkaichi 3 (Bijatyka),
- Crash of the Titans (Platformówka 3D).
Polecane gry na Nintendo GameCube:
- Metroid Prime (Adventure FPS),
- Metroid Prime 2 (Adventure FPS),
- Sonic Heroes (Platformówka 3D),
- Metal Gear Solid: The Twin Snakes (Skradanka/Akcja),
- The Legend of Zelda: Twilight Princess (Przygodówka akcji) – na Wii U dostępna jest również wersja HD,
- The Legend of Zelda: Wind Waker (Przygodówka akcji) – na Wii U dostępna jest również wersja HD,
- Luigi's Mansion (Przygodówka),
- Eternal Darkness (Horror),
- Super Smash Bros. Melee (Bijatyka),
- Soul Calibur II (Bijatyka),
- Viewtiful Joe (Akcja, Beat 'em up),
Polecane przeze mnie gry z Virtual Console:
- Super Metroid [SNES] (Przygodówka akcji) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Chrono Trigger [SNES] (RPG),
- Super Mario RPG: Legend of Seven Stars [SNES] (RPG) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Super Mario 64 [N64] (Platformówka 3D) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time [N64] (Przygodówka akcji) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- The Legend of Zelda: Majora's Mask [N64] (Przygodówka akcji),
- The Legend of Zelda: A Link to the Past [SNES] (Przygodówka akcji) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Super Smash Bros. [N64] (Bijatyka),
- Earthworm Jim 2 [Sega Mega Drive] (Platformówka 2D),
- Sonic The Hedgehog 3 [Sega Mega Drive] (Platformówka 2D),
- Kirby's Adventure [NES] (Platformówka 2D) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Paper Mario [N64] (RPG) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Super Mario World [SNES] (Platformówka 2D) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Super Mario Bros. (seria) [NES] (Platformówka 2D) – dostępna również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
Moim zdaniem: Wii było świetną konsolą, sam bawię się dzięki niej do dzisiaj. Wiele osób w momencie premiery Wii U uznało, że ta najnowsze dziecko Big N nie ma sensu i zwyczajnie nie przesiadali się oni na ten sprzęt zostając przy starszym bracie. Gdyby nie wyłączenie usług sieciowych w grach na Wii, prawdopodobnie Wii U sprzedałoby się jeszcze gorzej. Chociaż gier polecam niewiele, wyszło ich na Wii mnóstwo, przez co trzeba uważać na crapy. Sterowanie ruchowe działa jak należy, kompatybilność wsteczna to duży atut, w dodatku każde Wii można bez większych problemów odblokować u siebie w domu. Daje to takie benefity jak np. zdjęcie blokady regionalnej oraz oglądanie multimediów na konsoli. Byłem przeciwny tej konsoli, dopóki sam nie sprawdziłem jej na własnej skórze, kilka lat już po premierze. Nie żałuję ani chwili spędzonej z Wii oraz ani jednej złotówki wydanej na tę platformę. Dzisiaj wielu graczy odstrasza brak HDMI. W tej sytuacji mogę odpowiedzieć tylko "współczuję".
Nintendo DS / Nintendo DS Lite
Europejska premiera: 11.03.2005
Procesor: 67.028 MHz ARM946E-S i 33.514 MHz ARM7TDMI
Pamięć: 4 MB SRAM
Dysk: BRAK
Dodatkowe: 2 ekrany, z czego dolny dotykowy, Wi-Fi 802.11, slot na gry GameBoy Advance
Kompatybilność wsteczna: Tak, ze wszystkimi grami na GameBoy Advance
Blokada regionalna: NIE
Procesor: 67.028 MHz ARM946E-S i 33.514 MHz ARM7TDMI
Pamięć: 4 MB SRAM
Dysk: BRAK
Dodatkowe: 2 ekrany, z czego dolny dotykowy, Wi-Fi 802.11, slot na gry GameBoy Advance
Kompatybilność wsteczna: Tak, ze wszystkimi grami na GameBoy Advance
Blokada regionalna: NIE
Multiplayer: Bezprzewodowy lokalnie/przez sieć
Nintendo DS to najlepiej sprzedająca się konsola przenośna na świecie i druga na liście wszystkich konsol (stan sprzedaży na 06.06.2016: 158 mln sprzedanych sztuk). W 2006 roku wyszła wersja Lite konsoli. Niezależnie od modelu, dane techniczne pozostają bez zmian. Jedyną różnicą jest inna, mniejsza obudowa w w wersji Lite oraz pojemniejsza bateria. Obie wersje konsoli są kompatybilne wstecz z grami na GameBoy Advance – nie ma tu wsparcia dla tytułów GameBoy Color i starszych. Nintendo DS / Lite nie miało też specjalnie rozbudowanego "systemu operacyjnego". Po uruchomieniu konsoli za pomocą ekranu dotykowego można było wejść w ustawienia, uruchomić multiplayer dla gier wspierających Download Play, PictoChat oraz, oczywiście, uruchomić grę. Download Play to specjalna funckja dla gier z multiplayerem. Wystarczy, że tylko jedna osoba będzie posiadała dany cartidge. Lista gier, która wspiera taki tryb jest dostępna np. tutaj. PictoChat to aplikacja do komunikacji pomiędzy posiadaczami Nintendo DS. Trzeba jednak być w zasięgu modułu wireless konsoli. Nie jest możliwa komunikacja przez internet, chociaż konsola posiada funkcję gry sieciowej. Nintendo DS umożliwa grę przez internet za pomocą Wi-Fi, ale nie rozpoznaje zabezpieczeń nowszych niż WEP. Podobnie jak w przypadku Nintendo Wii, multiplayer do gier NDS został wyłączony 20 maja 2014 roku. Gry online używały tzw. Friend Code, unikatowego numeru gracza, jednakże w przeciwieństwie do Nintendo 3DS, w tym przypadku każda gra ma swój oddzielny FC. Nie jest on w żaden sposób przypisywany do konsoli. Nintendo DS nie ma żadnych blokad regionalnych, ani na własne tytuły, ani na GameBoya. Co ciekawe, gry NDS też nie mają blokady regionalnej, co oznacza, że na Nintendo 3DS również zadziałają tytuły z innych regionów.
Nintendo DS to najlepiej sprzedająca się konsola przenośna na świecie i druga na liście wszystkich konsol (stan sprzedaży na 06.06.2016: 158 mln sprzedanych sztuk). W 2006 roku wyszła wersja Lite konsoli. Niezależnie od modelu, dane techniczne pozostają bez zmian. Jedyną różnicą jest inna, mniejsza obudowa w w wersji Lite oraz pojemniejsza bateria. Obie wersje konsoli są kompatybilne wstecz z grami na GameBoy Advance – nie ma tu wsparcia dla tytułów GameBoy Color i starszych. Nintendo DS / Lite nie miało też specjalnie rozbudowanego "systemu operacyjnego". Po uruchomieniu konsoli za pomocą ekranu dotykowego można było wejść w ustawienia, uruchomić multiplayer dla gier wspierających Download Play, PictoChat oraz, oczywiście, uruchomić grę. Download Play to specjalna funckja dla gier z multiplayerem. Wystarczy, że tylko jedna osoba będzie posiadała dany cartidge. Lista gier, która wspiera taki tryb jest dostępna np. tutaj. PictoChat to aplikacja do komunikacji pomiędzy posiadaczami Nintendo DS. Trzeba jednak być w zasięgu modułu wireless konsoli. Nie jest możliwa komunikacja przez internet, chociaż konsola posiada funkcję gry sieciowej. Nintendo DS umożliwa grę przez internet za pomocą Wi-Fi, ale nie rozpoznaje zabezpieczeń nowszych niż WEP. Podobnie jak w przypadku Nintendo Wii, multiplayer do gier NDS został wyłączony 20 maja 2014 roku. Gry online używały tzw. Friend Code, unikatowego numeru gracza, jednakże w przeciwieństwie do Nintendo 3DS, w tym przypadku każda gra ma swój oddzielny FC. Nie jest on w żaden sposób przypisywany do konsoli. Nintendo DS nie ma żadnych blokad regionalnych, ani na własne tytuły, ani na GameBoya. Co ciekawe, gry NDS też nie mają blokady regionalnej, co oznacza, że na Nintendo 3DS również zadziałają tytuły z innych regionów.
Konsola nie jest w stanie odtworzyć jakichkolwiek multimediów samodzielnie. W 2006 roku na rynku pojawiło się Nintendo DS Browser, przeglądarka internetowa dla Nintendo DS, która w zestawie ma dodatkowy RAM. Jest to jedyny sposób na przeglądanie internetu na tej konsoli. Również w 2006 roku na rynek trafił MP3 Player dla Nintendo DS oraz GameBoya Advance, jedyna metoda na legalnie uruchomienie muzyki oraz wideo na tych konsolach.
Polecane przeze mnie gry na Nintendo DS:
Pamiętajcie, że wszystkie gry na Nintendo DS są komaptybilne z 3DSem oraz DSi, niezależnie od regionu!
- The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Przygodówka akcji) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks (Przygodówka akcji) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Super Robot Taisen OG Saga: Endless Frontier (RPG),
- Final Fantasy IV (RPG),
- Chrono Trigger (RPG),
- Kingdom Hearts: 358/2 Days (RPG),
- Phoenix Wright (seria) (Przygodówka Point&Click, Visual Novel) – dostępna również jako Phoenix Wright Trilogy na Nintendo 3DS eShop,
- Tetris DS (Gra zręcznościowa),
- Pokemon Diamond / Pearl / Platinum (RPG),
- Pokemon HeartGold / SoulSilver (RPG),
- Sonic Rush (Platformówka 2D),
- Dragon Ball Z: Attack of The Saiyans (RPG),
- Dragon Ball: Origins 2 (Przygodówka akcji),
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars (Akcja),
- Castlevania (seria) (Przygodówka akcji),
- Super Mario 64 DS (Platformówka 3D) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Zero Escape: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors (Visual Novel),
- Ghost Trick: Phantom Detective (Przygodówka, gra logiczna),
- Mario & Luigi: Partners in Time (RPG) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- New Super Mario Bros. (Platformówka 2D) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- The World Ends with You (RPG),
- Metroid Prime: Hunters (Adventure FPS),
- Might & Magic: Clash of Heroes (Strategia, RPG),
- Ninja Gaiden: Dragon Sword (Akcja),
- Picross 3D (Gra logiczna),
- Contra 4 (Akcja),
- Okamiden (Przygodówka akcji).
Polecane przeze mnie gry na GameBoy Advance:
- The Legend of Zelda: A Link to the Past (Przygodówka akcji),
- Pokemon Ruby / Sapphire / Emerald (RPG),
- Pokemon FireRed / LeafGreen (RPG),
- Wario Land 4 (Platformówka 2D),
- Kingdom Hearts: Chain of Memories (RPG),
- Golden Sun (seria) (RPG) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Metroid Zero Mission (Przygodówka akcji) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Metroid Fusion (Przygodówka Akcji) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Mario & Luigi: Superstar Saga (RPG) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Super Mario World: Super Mario Advance 2 (Platformówka) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- The Legend of Zelda: The Minish Cap (Przygodówka akcji) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console,
- Sonic Advance 3 (Platformówka 2D),
- Final Fantasy IV/ V / VI Advance (RPG),
- Dragon Ball: Advanced Adventure (Akcja, Beat 'em up),
- Dragon Ball Z: Buu's Fury (RPG),
- Fire Emblem: Sacred Stones (Strategia) – dostępne również na Wii U jako tytuł Virtual Console.
Nintendo DSi / Nintendo DSi XL
Europejska premiera: 03.04.2009
Procesor: 133 MHz ARM946E-S i 33.514 MHz ARM7TDMI (2 procesory)
Pamięć: 16 MB PSRAM
Dysk: 256 MB + karta SD do 32 GB
Dodatkowe: 2 ekrany, z czego dolny dotykowy, dwie kamery 0.3 MP, Wi-Fi 802.11 b/g, gniazdo na kartę SD
Kompatybilność wsteczna: NIE
Blokada regionalna: Tak
Procesor: 133 MHz ARM946E-S i 33.514 MHz ARM7TDMI (2 procesory)
Pamięć: 16 MB PSRAM
Dysk: 256 MB + karta SD do 32 GB
Dodatkowe: 2 ekrany, z czego dolny dotykowy, dwie kamery 0.3 MP, Wi-Fi 802.11 b/g, gniazdo na kartę SD
Kompatybilność wsteczna: NIE
Blokada regionalna: Tak
Multiplayer: Bezprzewodowy lokalnie/przez sieć
W 2009 roku na rynku pojawiło się Nintendo DSi, zaś rok później Nintendo DSi XL. Podobnie jak wyżej – oba modele różnią się tylko gabarytami oraz baterią. Nintendo DSi / XL ma lepsze parametry techniczne niż swój poprzednik, a także dwie kamery. W tej wersji konsoli pojawił się sklep Nintendo DSi Shop zawierający różne gry cyfrowe. Nie znajdziemy tu jednak pełnych wersji gier, ani Virtual Console. Żaden model Nintendo DSi nie jest kompatybilny wstecz z grami GameBoy Advance – slot a cartridge został usunięty z konsoli. Kieszonsolka ma blokadę regionalną, ale tylko na swoje, ekskluzywne gry. Wszystkie gry NDS, niezależnie od regionu działają bezproblemowo na tej konsoli.
W Nintendo DSi poprawiono wszelkie funkcje sieciowe. Konsola rozpoznaje nowsze zabezpieczenia sieci, ma rónież domyślnie zainstalowaną przeglądarkę internetową oraz odtwarzacz muzyczny. Podobnie jak w przypadku Wii, wszystkie zakupy są przypisane do konsoli. W razie poważnego uszkodzenia sprzętu, zakupione tytuły przepadają. Dane z Nintendo DSi można przenieść do Nintendo 3DS za pomocą aplikacji system transfer, którą uprzednio trzeba pobrać ze sklepu. Warto mieć na uwadze, że 31 marca 2017 roku usługa Nintendo DSi shop zostanie całkowicie zamknięta. Gry, które są w tym sklepie, są również dostępne na Nintendo 3DS eShop, nie wiadomo jednak jeszcze czy będzie możliwe ich kupno na nowszej konsoli za rok.
Niezależnie od wyboru konsoli, każda z nich w swoim podstawowym zestawie zawiera w pudle wszystkie niezbędne instrukcje i okablowanie potrzebne do rozpoczęcia gry.
Gry TYLKO na Nintendo DSi:
W 2009 roku na rynku pojawiło się Nintendo DSi, zaś rok później Nintendo DSi XL. Podobnie jak wyżej – oba modele różnią się tylko gabarytami oraz baterią. Nintendo DSi / XL ma lepsze parametry techniczne niż swój poprzednik, a także dwie kamery. W tej wersji konsoli pojawił się sklep Nintendo DSi Shop zawierający różne gry cyfrowe. Nie znajdziemy tu jednak pełnych wersji gier, ani Virtual Console. Żaden model Nintendo DSi nie jest kompatybilny wstecz z grami GameBoy Advance – slot a cartridge został usunięty z konsoli. Kieszonsolka ma blokadę regionalną, ale tylko na swoje, ekskluzywne gry. Wszystkie gry NDS, niezależnie od regionu działają bezproblemowo na tej konsoli.
W Nintendo DSi poprawiono wszelkie funkcje sieciowe. Konsola rozpoznaje nowsze zabezpieczenia sieci, ma rónież domyślnie zainstalowaną przeglądarkę internetową oraz odtwarzacz muzyczny. Podobnie jak w przypadku Wii, wszystkie zakupy są przypisane do konsoli. W razie poważnego uszkodzenia sprzętu, zakupione tytuły przepadają. Dane z Nintendo DSi można przenieść do Nintendo 3DS za pomocą aplikacji system transfer, którą uprzednio trzeba pobrać ze sklepu. Warto mieć na uwadze, że 31 marca 2017 roku usługa Nintendo DSi shop zostanie całkowicie zamknięta. Gry, które są w tym sklepie, są również dostępne na Nintendo 3DS eShop, nie wiadomo jednak jeszcze czy będzie możliwe ich kupno na nowszej konsoli za rok.
Niezależnie od wyboru konsoli, każda z nich w swoim podstawowym zestawie zawiera w pudle wszystkie niezbędne instrukcje i okablowanie potrzebne do rozpoczęcia gry.
Gry TYLKO na Nintendo DSi:
- Foto Showdown (Gra turowa) – brak wersji europejskiej,
- Picture Perfect Hair Salon (Symulator),
- System: Flaw (Akcja) – brak wersji europejskiej,
- Face Training: Facial Exercises to Strengthen and Relax from Fumiko Inudo (Symulator?).
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz