Mój TOP 10 gier na Nintendo 3DS


Zauważyliście, że nigdy nie robiłem artykułów typu Top 10? Powiem nawet więcej, nigdy nie pisałem takich artykułów w ogóle – ani na blogu, ani przed jego powstaniem. Chociaż niejednokrotnie dumałem sobie nad swoimi topkami na daną konsolę, nigdy nie przelałem tego na papier. Plot twist – nadal tak jest. To co tutaj chcę wam zaprezentować to i owszem TOP 10... ale w formie wideo.

Szczerze przyznam, że nigdy nie uznawałem tego typu treści za jakieś wykwintne dziennikarstwo. Zawsze kojarzyły mi się z lenistwem autora (nie mam pomysłu na artykuł to se hehe zrobie topke), a pewien polski serwis, będący skupowiskiem fanbojów Sony, ma ich na pęczki. Tam okazją do topki jest wszystko. A to nowa część serii XYZ wyszła, to trzeba zrobić listę (i wcale nie przeszkadza, że wszystkich części do tej pory jest 10). A to minął rok od premiery sprzętu, więc skoro już nic na niego nie wyjdzie, warto zrobić topkę. A to jeszcze coś innego. Ech.

Ale postanowiłem zrobić taki film, aby podsumować i swój i ogólnoświatowy żywot Nintendo 3DS. Jak już wszyscy wiemy, Nintendo porzuciło 3DSa głównie przez marną sprzedaż Mario & Luigi: Bowser's Inside Story. Przykra sprawa, ale samo wsparcie ostatniej dwuekranowej konsoli Nintendo nie trwałoby wiecznie, skoro świeży Switch po prostu miecie konkurencję swoimi wynikami sprzedaży. Wtyczka zostałaby odcięta prędzej czy później. Sam jednak myślę, że i tak rok 2019 byłby tym ostatnim dla mojej ulubionej przenośnej konsoli.

Nie znaczy to, że tak samo zamierzam porzucić Nintendo 3DS. Nadal na nim gram. I nadal bawię się świetnie. Mam jeszcze mnóstwo tytułów do ogrania, a które czekały na mnie i na lepsze czasy. Lepszych czasów raczej nie mamy, ale nie przeszkadza to w dobrej zabawie przy poczciwym 3DSie.


Premierę filmu ustawiłem na niedzielę 19 kwietnia 2020 na 18:00. Piszę o nim już teraz, żeby niektórzy mogli sobie wieczór zaplanować. Wystarczy kliknąć w dzwoneczek ;) Mam nadzieję, że topka się spodoba. Wybór nie był taki prosty. Ograłem znacznie więcej gier, niż o których tutaj wspominałem. I znacznie więcej, niż te, które polecam w poradnikowym artykule. A najtrudniejszy był wybór ostatniego, czyli tutaj dziesiątego miejsca. O tę pozycję było się kilka gier z mojej listy. Ostatecznie wybrałem... sprawdźcie sami ;) Ale przyznam, że nie mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że za dwa dni mój wybór by się nie zmienił.

Ogólnie cały film był znacznie trudniejszy w realizacji niż przypuszczałem, że będzie. O ile nie zmieniam zdania co do artykułów tego typu, tak filmy tego typu są po prostu cholernie czasochłonne i znacznie bardziej skomplikowane, niż sądziłem. Zbieranie materiałów z gier na 3DSa (i nie tylko) to katorga, a samo wycinanie odpowiednich fragmentów to czasami masochistyczne doznania. Także respekt dla ludzi, którzy montują po kilka topek tygodniowo. Łoł.

W moim przypadku dochodziły do tego jeszcze problemy techniczne. Jedno jest pewne - to mój ostatni film zmontowany w Premiere Pro. Program wieszał się co drugi import plików do projektu. A jak już film był gotowy w jakiś 3/4, wieszał się za każdym razem. No super. Przez moment myślałem, że po prostu go nie skończę.

A przy jakich grach wy się najlepiej bawiliście przy Nintendo 3DS? Zapraszam do komentarzy!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz